Krótka rozprawka o podróżowaniu

Po raz pierwszy w życiu ktoś inny zadał mi niezwykle ważne pytanie, na które ja sam szukałem odpowiedzi już od jakiegoś czasu.

To pytanie zadał mi przypadkowy francuski samotny turysta w metrze w Barcelonie.
Pan w średnim wieku, w samotnej podróży, ze starą walizką, szukał stacji metra wychodzącej na łuk triumfalny.

Po wymianie wstępnych informacji, skąd się jest i co się tu robi, zapytał mnie...

... "jakie są cele Twojej podróży".

Nie odpowiedziałem od razu. W przypadku gór mówi się, że są dwa rodzaje ludzi. Ci, którym nie trzeba mówić po co się jeździ w góry i ci, którzy nigdy tego nie zrozumieją.
A w przypadku podróży?

Nie można podważyć tego, że podróż rozwija, uczy odwagi, śmiałości i kształtuje światopogląd. Ale co jeszcze?

Niektórzy podróżują po to, aby zobaczyć inne miejsce i inną kulturę. Ale to powierzchowny cel. Po co tak naprawdę to robią? Żeby zaspokoić ciekawość?

Inni podróżują po to, aby się sprawdzić. Rzucić wyzwanie swoim możliwościom, sprawdzić na ile jest się w stanie sprostać trudnościom.

Inni po to, żeby spotkać ciekawych ludzi.

A może wszystko po trochu?

Na pewno warto. Tylko dlaczego człowiek to robi? Zawsze mnie zastanawiało to pytanie.

Ale dzięki temu człowiekowi wiem na pewno, że warto podróżować chociażby po to, żeby spotkać takich ludzi jak on, którzy w ciągu dwu minutowej rozmowy potrafią wnieść coś do Waszego życia.

A Wy, po co podróżujecie?
Jeżeli znacie odpowiedź, podzielcie się nią w komentarzu. :)

Komentarze

  1. Jako że sam jestem podróżnikiem, tylko w trochę innym stopniu, cel podróży się zmieniał. Począwszy od "zwiedziłem" aż do "przeżyłem". Zresztą sama moja praca wymusza na mnie może nie tyle podróżowanie, ile przemieszczanie się z miejsca na miejsce, z licznymi przygodami wliczonymi w czas pracy. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz